Ikeautflykt

Vän är med bil den här helgen och ville ut på äventyr. Det blev – Ikea. På min lista stod skohylla, balkongmöbler, kökspall och nattduksbord. Det blidde bara en skohylla. Eftersom min bilburna kompis även hade med sig en cykel till mig(!) behövde jag även lås och hjälm, men hittade inget av det i sportaffärerna. I stället köpte jag en yogamatta? Vi avslutade med storhandling på Coop Forum. Fatta att inte behöva släpa hem alla matvaror på kollektivtrafiken! Jag blev dock halvt handlings(…)förlamad av utbudet och fick inte med mig så mycket mer än mjölk, hushållspapper, mandelsmör och te. Det sistnämnda är dock inte att förringa eftersom jag tidigare endast hittat just den sorten i huvudstaden, och innan dess bara utomlands.

Om S:et

Journalist som just nu jobbar mest med mig själv. Samhällsintresserad och samhällskritisk. Skriver en del om ätstörningar och annan psykisk ohälsa. Och saker som ger mig energi, intressanta föreläsningar, skapande och böcker.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

