Very long time no see

Jag vet inte. Men någonting dog i mig när Kim och Lina dog. Kanske är jag på väg tillbaka nu. Jag hoppas det. Efter drygt två år är jag förhoppningsvis snart tillbaka där jag slutade. Då jag inte var på topp men åtminstone klättrade uppåt. Sedan dess har jag mest legat och kravlat i en gyttjepöl, oförmögen att resa mig upp. Det har bara handlat om att inte drunkna. Nu tror jag att jag har börjat hitta en riktning upp yr dyn och försöker följa den, men kroppen är trött. Mjölksyran fräter. Ändå. Kanske är jag på väg tillbaka nu. Jag hoppas det.

Om S:et

Journalist som just nu jobbar mest med mig själv. Samhällsintresserad och samhällskritisk. Skriver en del om ätstörningar och annan psykisk ohälsa. Och saker som ger mig energi, intressanta föreläsningar, skapande och böcker.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Very long time no see

  1. tictactoet skriver:

    Vad givande för mig att få ta del av dina tankar här. Du har inte talat så mycket om hur deras död har påverkat dig. Det låter som att behandlingen äntligen börjar ge dig något tillbaka? Ge dig den push ihop med medicinen som du behöver för att komma framåt igen? 🙂 styrkekram

Kommentera

