Projektet

Jag försöker hitta meningsfullhet i det som känns meningslöst. Bland struktur och rutiner. Samtidigt som jag bygger grunden. Sedan en tid tillbaka har tanken om ett projekt grott sig allt starkare. Jag vill inte berätta exakt vad det är, men det handlar om att berätta min och andras historia. Så idag unnade jag mig lite ”jobblyx” och satte mig på Göteborgs mesta hipstercafé, Da Matteo. Med godaste kaffet i en röd skinnsoffa, på en nästan tom övervåning, fann jag ro. Men det går långsamt. Jag tvivlar på att det kommer bli något. Ifrågasätter min idé. Vet inte ens om jag har någon konkret idé. Vad är grejen? Men jag stretar långsamt på. Tänker att det hjälper mig att öka koncentrationsförmågan och locka fram kreativiteten igen. Jag måste bara acceptera att jag inte är på den nivån jag brukar. Det kanske är ett litet steg i rätt riktning.

img_2319 (Let´s fly)

Om S:et

Journalist som just nu jobbar mest med mig själv. Samhällsintresserad och samhällskritisk. Skriver en del om ätstörningar och annan psykisk ohälsa. Och saker som ger mig energi, intressanta föreläsningar, skapande och böcker.
Det här inlägget postades i Anorexi, jobb, Okategoriserade, Projektet, Psykiatri, Psykisk ohälsa. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Projektet

  1. tictactoet skriver:

    Du har mycket att komma med! 🙂 Oavsett vad det resulterar i så kanske det ändå för dig framåt? kram

  2. annapanna skriver:

    Go for It Girl ❤️ du har mycket att berätta o oavsett om du i slutändan vill ge ut det till andra eller ej så kan det vara ett sätt för dig att bearbeta ❤️ kram

Kommentera

